بازرسان، دیده‌بانان امین خدمت و سلامت اداری کنفرانس برنامه‌ریزی و مدیریت شهری، برند علمی مشهد در تعامل میان دانشگاه و مدیریت شهری حادثه، مستأجر ساختمان‌های ناایمن شهر | گزارش آخرین وضعیت ۶۵۰ ساختمان ناایمن در بافت شهری مشهد بودجه حفظ و مرمت آثار تاریخی خراسان رضوی کمتر از نیازها | مرمت می کنیم اما به اندازه اعتبار یادمان «رستم و رخش» مشهد به دلیل اجرای پروژه چپ‌گرد شاهنامه جمع شد | نصب مجدد مجسمه پس از اتمام پروژه آلودگی شدید هوای مشهد طی روزهای آینده هم ادامه دارد | هوای امروز شهر، ناسالم برای همه شهروندان (چهارشنبه، ۷ آبان ۱۴۰۴) ضرورت توسعه فضا‌های شهری ویژه بانوان در مشهد مقدس رئیس شورای اسلامی شهر مشهدمقدس: یکی از تلاش‌های شورای ششم ایجاد امکانات مناسب برای بانوان است نقش شوراهای شهر در تحقق عدالت شهری و توسعه پایدار بوستان بانوان «شهربانو بسیج» مشهد کجاست و چه امکاناتی دارد؟ بوستان‌های بانوان مشهد، الگویی برای شهر‌های دیگر کشور «نگاه جنسیتی»، بزرگ‌ترین ظلم به زن در طول تاریخ است | تأسیس بوستان شهربانو، مصداق تحقق «نگاه هویتی» به زنان شهردار مشهد مقدس مطرح کرد: توسعه فضاهای سبز و بوستان‌های شهری در دوره ششم مدیریت شهری | تامین ۸۰۰ دستگاه اتوبوس از منابع داخلی + فیلم افزایش تعداد بوستان‌های بانوان مشهد به ۱۶ بوستان بوستان بانوان بسیج در مشهد افتتاح شد (۶ آبان ۱۴۰۴) | ترکیبی از طبیعت، ورزش و آرامش برای بانوان مشهدی تداوم آلودگی هوای مشهد برای بیست‌ودومین روز پیاپی (۶ آبان ۱۴۰۴) | کودکان و سالمندان قربانیان اصلی هستند ماجرایی خواندنی که ۷۰ سال پیش اتفاق افتاد | «عبدالحمید مولوی» و نجات «گنبد سبز» از تخریب ۴۰ هزار میلیارد تومان، بدهی دستگاه‌های دولتی به مدیریت شهری مشهد تأکید شهردار مشهد بر تسریع بر اجرای مصوبات مرتبط با خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران تداوم همکاری‌های بانک شهر و شهرداری مشهد در توسعه پروژه‌های عمرانی و حمل‌ونقل شهری
سرخط خبرها

مسافران نوروزی پایانه اتوبوسرانی امام رضا (ع) در آستانه میلیونی‌ شدن | ۱۷ درصد از کل زائران مشهد، مسافر اتوبوس هستند

  • کد خبر: ۳۲۴۵۰۴
  • ۱۳ فروردين ۱۴۰۴ - ۲۱:۰۵
مسافران نوروزی پایانه اتوبوسرانی امام رضا (ع) در آستانه میلیونی‌ شدن | ۱۷ درصد از کل زائران مشهد، مسافر اتوبوس هستند
مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد گفت: از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تاکنون، در مجموع ۹۲۸ هزار و ۹۱۶ نفر از خدمات پایانه مسافربری امام رضا (ع) استفاده کرده‌اند که این آمار نسبت به شمار ۷۶۷ هزار و ۵۴۱ نفر در مدت مشابه پارسال، رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

محمد علیزاده عربی در گفت‌و‌گو با شهرآرانیوز با اشاره به جدیدترین آمار مسافران اتوبوس‌های بین‌شهری و گزارش تشرف زائران از پایانه امام رضا (ع) به مشهد اظهار کرد: با گذشت ۱۸ روز از پیک زیارتی نوروز ۱۴۰۴ در مشهدالرضا (ع)، در همه مبادی ورودی شهر و پایانه‌های مسافربری از ترمینال اتوبوسرانی امام رضا (ع) گرفته تا ایستگاه راه‌آهن شهید رئیسی و فرودگاه، شاهد ورود بی‌وقفه حجم انبوه زائرانی هستیم که از اقصی نقاط کشور خود را به شهر امام هشتم (ع) می‌رسانند تا از فرصت تعطیلات نوروز برای زیارت حرم مطهر رضوی استفاده کنند.

وی افزود: براساس ارزیابی‌های کارشناسی، به‌طور معمول حدود ۱۰ درصد از زائرانی که در پیک‌های زیارتی خود را به مشهدالرضا (ع) می‌رسانند، از اتوبوس‌های بین‌شهری برای تشرف خود استفاده می‌کنند و در نتیجه نیازمند به خدمات پایانه مسافربری امام رضا (ع) خواهند بود. با این حال، این آمار در پیک زیارتی نوروز ۱۴۰۴ به حدود ۱۷ درصد رسیده و از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار زائری که تا به امروز وارد شهر شده‌اند، حدود ۹۳۰ هزارنفر مسافر اتوبوس‌های بین‌شهری بوده‌اند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۳ تاکنون، در مجموع ۹۲۸ هزار و ۹۱۶ نفر از خدمات پایانه مسافربری امام رضا (ع) استفاده کرده‌اند که این آمار نسبت به شمار ۷۶۷ هزار و ۵۴۱ نفر در مدت مشابه پارسال، رشد ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد. در حوزه آمار ناوگانی هم در مدت ۱۸ روز اخیر، در مجموع ۴۷ هزار و ۷۴۴ دستگاه وسیله نقلیه مشتمل بر اتوبوس، مینی‌بوس، وَن و سواری کرایه در پایانه امام رضا (ع) تخلیه مسافر و بار داشته‌اند و هم‌اکنون نیز این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: از جمله مزایای ویژه خدماتی که امسال در دستورکار قرار گرفته، نظارت دقیق شبکه‌های بازرسی بر فرآیند سرویس‌دهی شرکت‌های مسافربری است. از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون، تیم‌های ارزیابی محسوس و نامحسوس به‌صورت دائمی در پایانه مسافربری امام رضا (ع) حضور داشته‌اند و زیر نظر کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر استان، فرآیند نظارت و رسیدگی به شکایات بدون وقفه ادامه داشته است.

علیزاده تأکید کرد: بازدید مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان رضوی و نمایندگان وزارت راه و شهرسازی بخشی از این برنامه جامع نظارت و ارزیابی است و بر همین اساس، باور ما این است که امسال در پایان پیک زیارتی نوروز، آمار رضایت زائران به طور چشمگیری بیش‌تر از سال گذشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->